Aliexpress ügyfélszolgálat - kapcsolat és Aliexpress panasz kezelése
Az Aliexpress egy óriási kínai piactér, ahonnan rengeteg eladó postáz termékeket Magyarországra. Sajnos előfordulhat, hogy a megrendelt termék elkallódik szállítás közben, vagy nem az a termék érkezett, mint amire számítottál. Ilyen esetben fel kell venni a kapcsolatot az Aliexpress eladóval és rendezni kell vele az ügyet.
Szerencsére az Aliexpress buyer protection szolgáltatása garantálja számodra, hogy megkapd a terméket, amit rendeltél - hogyha nem kapnád meg, akkor a teljes összeg visszajár neked. Ha kíváncsi vagy a részletekre, olvass tovább.
Ha még nem vásároltál az Aliexpressről, akkor olvasd el itt az Aliexpress rendelés útmutatónkat.
Aliexpress panaszkezelés menete - hova forduljak, ha panaszom van?
A következőkben egy rövid összefoglalót olvashatsz arról, hogy mit érdemes tenned akkor, hogyha panaszod van az aliexpress-ről rendelt csomaggal kapcsolatban. Nem érkezett meg a csomagod? Mást kaptál, mint amit hirdettek? Olvass tovább és leírom, hogyan rendezheted az ügyet. Az aliexpress panasz kezelése sosem volt ilyen egyszerű.
1. Jelentkezz be a fiókodba
Nyisd meg a www.aliexpress.com oldalt és lépj be a fiókodba. Ha még nem vagy belépve, akkor kattints a "Sign in" gombra. Ha be vagy lépve, akkor a nevedre kattintva elérheted a "My orders" (saját rendeléseim) menüpontot .
2. Keresd meg a rendelést, amivel probléma adódott
Ha hivatalos panaszt akarsz feladni, akkor kattints az "Open Dispute" szövegre. Amennyiben csak érdeklődni szeretnél az eladónál a csomag hollétéről, akkor nyugodtan írj neki egy üzenetet a "Contact Seller" szövegre kattintva.
Ha az angol nem az erősséged, akkor használd a Google fordítót a kommunikációhoz, vagy görgess lejjebb, ahol összeszedtem néhány minta levelet angol nyelven, amit el lehet küldeni az eladónak.
3. Válaszd ki a konkrét terméket, amivel gond van
Hogyha több termékből áll az Aliexpress rendelésed, akkor a termék képe melletti kis dobozban válaszd ki, hogy melyik termékkel kapcsolatban szeretnél Aliexpress panasz ügyintézés-t indítani, majd kattints az "Open Dispute" gombra.
4. Válaszd ki, hogyan szeretnél pénzvisszatérítést kérni
A következő oldalon két opciód van a pénzvisszatérítések kapcsán:
- "Refund Only" azaz a pénzvisszatérítés és
- "Return Goods", ami a termékek visszaküldését jelenti.
- Melyiket érdemes választani?
Refund Only - pénzvisszafizetés: Válaszd ezt a gombot, hogyha nem kaptad meg a terméket, vagy a termék nem felel meg a hirdetésben leírtaknak és egy részleges pénzvisszatérítést szeretnél kérni.
Return Goods - visszaküldés: Válaszd ezt a gombot, hogyha a hirdetéssel nem volt gond, de te mégsem vagy elégedett a termékkel és visszaküldenéd az eladónak - teljes pénzvisszatérítésért cserébe.
5. Töltsd ki az űrlapot
A következő űrlapon információt kell adnod az aleixpress-nek arról, hogy megkaptad-e a terméket és mi a visszaküldés oka. Ezeket az adatokat megvizsgálják és ez alapján ítélik meg neked a visszautalást.
1. Válaszd ki, hogy visszaküldenéd-e a terméket (Return) vagy pénzvisszatérítést szeretnél kérni (Refund)
Tipp: Első körben mindig érdemes a Refund-al próbálkozni, mivel a Kínába visszaküldés költséges mulatság lehet, aminek a díját nem fizeti ki neked az Aliexpress.
2. Jelöld be, hogy megérkezett-e a termék. Ha megkaptad a terméket, akkor válaszd a "Yes" gombot, ha nem érkezett meg az Aliexpress rendelésed, akkor válaszd a "No" menüpontot.
3. Írd be, hogy mekkora összeget szeretnél visszakapni. Hogyha nem kaptad meg a terméket, akkor ezeket az adatokat nem kell kitöltened, viszont lehetséges, hogy egy sárga információs ablak fog fogadni, ahol leírják, hogy türelmesen kell még várnod, mert lehetséges, hogy a termék késik. Itt szerepelni fog egy dátum - eddig kell várnod, amíg beadhatod a panaszodat. Ha ez a dátum eltelt és még mindig nem érkezett meg a termék, akkor gyere vissza erre az oldalra és rögtön feldolgozásra kerül a panaszod.
4. Írd le röviden, hogy mi a gond a termékkel, erre összeraktam 1-2 minta szöveget angolul, hogyha egyik sem megfelelő neked, akkor az oldal alján írj nekünk kommentet és válaszként megírjuk, hogy mit kellene írnod ebbe a mezőbe.
Nem érkezett meg az Aliexpress rendelés:
- A termékem nem érkezett meg, szeretnék egy teljes pénzvisszatérítést kapni. --> My order did not arrive. I would like to get a full refund.
Hibás terméket kaptam:
- A termék nem működik, szeretnék pénzvisszatérítést kapni. --> The product does not work. I would like to get a refund.
Más terméket kaptam, mint amit rendeltem:
- A termék nem egyezik a megrendelt termékkel. Csatolva küldöm a képet róla. --> The product is different from the one I ordered. Please check the picture attached.
A terméknek rossz a minősége:
- A termék nem felel meg az elvárt minőségnek. Szeretnék egy részleges pénzvisszafizetést kérni. --> The quality of the product is not acceptable. I would like to get a partial refund.
5. Csatolj be egy képet a termékről
Tölts fel egy képet a termékről, amiből kiderül, hogy mivel van panaszod. Fotózd le az esetleges sérüléseket - hibákat, ami miatt kompenzációt szeretnél kérni. Maxium 3 képet tölthetsz fel, amik nem lehetnek nagyobbak 2MB-nál és JPG vagy PNG formátumban kell őket feltöltened, hogy a rendszer elfogadja azt.
6. Kattints a submit gombra a panasz beküldéséhez
Aliexpress kapcsolat - Aliexpress telefonszám - Aliexpress email cím
A lentiekben megtalálhatod az aliexpress eltehetőségét, ha panaszod van, akkor érdemes a fent leírt módszert használni, mert ennek van nyoma az Aliexpress rendszerében.
Aliexpress elérhetőség:
Alibaba (China) Co.
969 West Wen Yi Road
Yu Hang District
Hangzhou 311121, China
Telefonszám:+86 571-8502-2088 (kínai szám, a hívása nemzetközi hívásnak számít)
Email cím: tradesecurity@aliexpress.com
80 hozzászólás
Dina – 2020-07-24:
Szia! Rendeltem 5 pár lila színű shiatsu masszázs papucsot. Azért a lilát rendeltem, mert az volt az én méretemben. Amikor feladtam a rendelést, ott az állt, hogy 2020.06.29 ig meg kell érkeznie a terméknek különben a teljes összeget visszafizetik. Mai napon (2020.07.24) 1 pár rózsa színű papucs érkezett, ráadásul a mérete is kicsi. Szeretném a Teljes összeg visszatérítését kérni. Mit kell tennem? Előre is köszönöm a segítséged.
Brandsetter – 2020-08-18:
Szia Dina, ebben az esetben fel kell venned a kapcsolatot az eladóval közvetlenül. A panaszkezelésről itt tudsz tájékozódni https://www.brandsetter.hu/2018/06/25/aliexpress-panasz/
Armanko – 2020-06-11:
Szia. Én rendeltem egy autó multimédiát ami meg is jött de csak 2 hónapig működött. Vissza küldtem nekik de azt mondják hogy nem érkezett meg nekik. A nyomkövetés szerint kínába van már de onnan nem mozdul már vagy 3 hónapja. Hiába írok nekik hogy nézzenek utánna nem csinálnak semmit. Folyton csak azt hajtogatják hogy nem érkezett meg hozzájuk
Brandsetter – 2020-08-18:
Szia, sajnálom, hogy ilyen problémád volt az Aliexpress rendeléssel. Azt javaslom, hogy emelj panaszt egyenesen az Aliexpressnél. https://www.brandsetter.hu/2018/06/25/aliexpress-panasz/
Névtelen – 2020-06-05:
Tisztelt Címzett!
Immáron a 10.levelet írom Önöknek és az eladónak,hogy a 8008440170727574 számú megrendelésem a mai napig nem érkezett meg,
és visszatérítést sem kaptam,amit többször is kértem.
Senkitől semmilyen válasz nem kaptam
Kérem tájékoztassanak,mi történt az áruval.
Várom válaszukat.
Balázs Áron
Brandsetter – 2020-08-18:
Szia, sajnálom, hogy probléma volt a rendeléssel. Sajnos nem tudok benne segíteni, de ha közvetlenül felveszed a kapcsolatot az Aliexpressel, akkor nekik tudniuk kell segíteni. https://www.brandsetter.hu/2018/06/25/aliexpress-panasz/
Szilva – 2019-10-09:
Sziasztok! Most először rendeltem az Aliexpressről (meg úgy külföldről is általában). Elvileg még van idő, hogy megérkezzen a csomagom, csak furcsa, hogy 2 nap alatt megvarrták a ruhát és postázták is, azóta viszont a nyomkövetésben 12 napja nincs bejegyzés… Aggódjak? Köszi! Szilvi
Despatch from Sorting Center
2019-09-28 23:23:32
Arrival at Sorting Center
2019-09-28 09:17:25
Despatch from Sorting Center
2019-09-28 05:44:13
Arrival at Sorting Center
2019-09-26 19:13:52
Despatch from Sorting Center
2019-09-26 18:49:45
Posting
2019-09-26 17:38:00
andrej6917 – 2019-09-25:
Üdvözletem! Nekem speciel a honlappal van gondom. Első megjelenése az Aliexpress oldala normál, majd mikor kiválasztom mit akarok megnézni- katt rá és átlép egy majdnem ugyan olyan kinézetü honlapra, de ezen kevesebb lehetőség van választásra és drágább is. Már töröltem minden beállítást, a bögészőt is, de csak nem akar vissza változni ill, ugyan úgy járok vele. hátha ebben is tud segíteni milehet a probléma. Előre is köszönöm
Banduell – 2019-04-23:
Sziasztok!
Nekem egy olyan problémám lenne , hogy nem érkezett meg a termékem. Viszont megnéztem a magyar posta honlapján (nyomonkövetés) és ott azt jelzi , hogy sikeres volt a kézbesítés a Budapest Csepel 1 postán ( Fehérvári vagyok ). Írtam az eladónak vitát is indítottam ( majd kérésére lezártam), elküldtem erről (nyomonkövetés-kézbesítés) egy képet is, hogy igazamat igazoljam. Ma kaptam a választ , hogy felvették a kapcsolatot a postával és elméletileg úton van a küldeményem ,várjak még 15 napot.
Kérdésem az , hogy ezt érdemes kivárni? Vagy ilyenkor mi a teendő?
Brandsetter – 2019-05-26:
Szia, bocsi, hogy csak most tudok válaszolni. Megérkezett azóta a csomag?
Niki – 2019-04-08:
Sziasztok!
Én rendeltem egy 0,2 USD-ért egy fal védő korongot (kilincs ne sértse a falat), a hírdetésben free shipping volt feltüntetve, majd néhány nap múlva vettem észre, hogy levontak a számlámról 30.600,- Ft-ot. Az Open Dispute nem aktív, majd csak 10 nap múlva lesz az. Feladták a terméket, ezért nem tudtam törölni a rendelést, de még nem kaptam meg, nyomonkövetésben szállítás alatt státuszban van. Az eladó nem válaszol (contact seller). Mi tehetek, hogy visszakapjam a pénzt? Ki vásárolna egy 100Ft alatti terméket 30.000,-Ft-os szállítással???
Mit tehetek még?
Válaszokat előre is köszönöm!
Brandsetter – 2019-04-09:
Kedves Niki, nem tudom, hogy ebben az esetben vissza tudod-e szerezni azt az összeget. Tényleg irreálisan magas összeg ez egy falvédő korongért. Az ő szemszögükből viszont te így kérted a rendelést (valószínűleg a kosárban, fizetéskor ez valahol jelezve is volt) és csak a feladás után próbáltad felvenni a kapcsolatot az eladóval. Mindenesetre írnék az eladónak és az Aliexpressnek is közvetlenül, hogy próbálják megoldani az ügyet. Remélem sikerrel jársz.
Névtelen – 2019-03-30:
Szia. Kollégámnál felmerült egy olyan probléma ,hogy kapott egy üzenetet az oldalon ,miszerint illetéktelenek próbáltak a fiókjába belépni . Nos ,azóta nem tud belépni. Se azonosítani nem tudja magát se új jelszót kérni ,semmit. Hogy tudná a fiókját visszaállítani ?
Segítséged köszönöm .
Brandsetter – 2019-04-06:
Szia, hűha, ez nem hangzik túl jól. Esetleg elfelejtett jelszó funkcióval? Az eredeti email címhez van még hozzáférésed? Azt javaslom, hogy változtasd meg az eredeti email címed jelszavát mindenképp. Ezután próbálj új jelszót igényelni a meglévő fiókhoz. Ha az nem sikerül, akkor az Aliexpress-hez kell fordulni közvetlenül.
Beatrix – 2019-04-26:
Sziasztok! Egy kérdésem lenne hátha járt már valaki így rendeltem egy ruhát aliról amit elis küldtek viszont más címre küldték ki ,mint ahol én lakok vagy be van állítva nekem és kézbesítésre került a csomim a posta mossa kezeit ,h biztos jó címre vitték ki viszont se termék se pénzem ilyen esetben hol tudok reklamálni a posta aztmondta,h csak a feladó tud lépéseket tenni.
Brandsetter – 2019-05-26:
Kedves Beatrix, sajnálom, hogy rossz tapasztalatod volt. A helyedben felvenném a kapcsolatot azzal a személlyel, aki azon a címen él, ahová kézbesítették a csomagodat.
szabadoskaroly – 2019-03-22:
Üdv! 2019.02.24. kaptam emailt a szállítótól, hogy elfogadta a rendelés ( 99101308825001 sz ) törlését és 3-15 napon belül vissza utalják a kifizetett 27,24 dollárt. Problémám avval van, hogy ez még nem történt meg!
Előre is köszönöm a választ!
Brandsetter – 2019-03-23:
Szia Károly, sajnálom, hogy rossz tapasztalatod volt. Ilyen esetben érdemes felvenned a kapcsolatot közvetlenül az Aliexpressel.
szabadoskaroly – 2019-04-15:
Üdv! Március 23-án tanácsoltad, hogy lépjek kapcsolatba az Aliexpresszel. Meg történt. 26-án írtam a tradesecurity@aliexpress.com címre, de nem válaszoltak rá. Mit tehetek érte, hogy vissza kapjam a pénzemet?
Köszönöm előre a válaszodat!
Brandsetter – 2019-05-26:
Szia, azóta vissza írtak? Esetleg próbáld meg felvenni a kapcsolatot velük a chat funkción keresztül.
Emi – 2019-03-22:
Üdv! Tanácsot szeretnék kérni, 4 db-ot rendeltem egy termékből, de csak 1 db volt a borítékban. A cimkén 4 db áll, de a súlyából szerintem megállapítható, hogy ez csak 1 termék súlya, nem 4-é. A boríték mérete is kicsi, nem is fért volna bele 4. Szerinted ez elég bizonyíték, remélhetőleg visszautalják a pénzemet? Sajnos videót nem készítettem a kibontásról.Előre is köszönöm a választ.
Brandsetter – 2019-03-23:
Kedves Emi, szerintem ez elég bizonyíték lehet. Szerintem írj közvetlenül az eladónak, hogy tudjon neked segíteni. Lehet, hogy nem fogja vissza utalni az összeget, de feladja a maradék termékeket.
Krisz – 2019-03-21:
Sziasztok!
Az lenne a problémám,hogy nem tudok belépni az Aliexpressre mert a kezdőoldalon nem jelenik meg semmi,sem a jelszó,sem a felhasználónév helye ahova be kellene ezeket írni. Egy autós fejegységet küldtem vissza,megérkezett hozzájuk,most kellene kitöltenem azt a részt,hogy miért küldöm vissza stb. és utána utalnák a pénz vissza állítólag. Viszont a laptopról nem tudok belépni. Mit lehet ilyenkor tenni? A telefonos applikáción meg nem találom ezt a részt,hogy visszakaphassam a pénzem. Köszönöm előre is.
Brandsetter – 2019-03-23:
Kedves Krisz, valószínűleg egy hiba lehet a böngészővel, amit használsz. Azt javasolnám, hogy próbáld meg másik böngészővel. Az is lehetséges, hogy valami mobil verziót láttál az oldalból és nem jelent meg rendesen az a menüpont. Győződj meg róla, hogy az automatikus felhasználónév, jelszó kitöltés ki van kapcsolva a böngészőben. Lehet, hogy az okozza a problémákat.
Jani71 – 2019-03-21:
Udv!
Alirol rendeltem egy Tronsmart fejhallgatot a hivatalos Tronsmart Store-bol.
A termek serulesmentes dobozban rendben megerkezett.
Uzembehelyezes utan ferult ki,hogy a bal oldali hangszoro nem szol.
Milyen lehetosegeim vannak a megoldasra illetve hogyan tudom bizonyitani,hogy nem szol?Fenykepekbol nem fog kiderulni.
Koszonettel:
Jani
Brandsetter – 2019-03-23:
Kedves Jani, köszönöm, hogy írtál. Szerintem, ha megírod ezt nekik, akkor segítőkészek lesznek. Nem kell hozzá bizonyíték.
Sipi9 – 2019-03-18:
Üdv!
A napokban azt tapasztaltam, hogy a rendeléseim menü pontban nem jelenik meg a “Confirm Goods Received” jelölő doboz, így nem tudom lezárni a megérkezett termékeket és nem tudok értékelést adni. Mi lehet a hibajelenség oka?
Brandsetter – 2019-03-19:
Kedves Sipi, ez érdekes, nem tudom, hogy mitől lehet. Lehetséges, hogy automatikusan át fog állítódni kis idő múlva? Az eladók szeretik az értékeléseket, érdemes lehet tőlük megkérdezni, hogy mit javasolnak.
Névtelen – 2019-03-15:
Szeretnék érdeklődni hgy tudhatom meg hgy hova lett a rendelt termekeim 3 darab hgyha azt mutatja hgy en megkaptam közbe meg aemmit nm kaptam ilyenkor hova firduljak?
Brandsetter – 2019-03-19:
Szia, esetleg van valamilyen csomag azonosítód? Érdemes azt le ellenőrizni és megnézni, hogy hol tart a csomag. Ha Magyarországon van, akkor a futárszolgálattal tudsz egyeztetni.
Mihály – 2019-03-12:
Üdv!
Rendeltem pár hónapja elektronikai alkatrészt és kértem róla számlát is a vásárlásról, de az eladó a saját oldalát csak a névnél töltötte ki, azt is csak egy becenévvel, semmi elérhetőséggel, egyszóval hanyagul! Akárhányszor írtam neki, hogy legyen szíves elküldeni a számlát emailben, mindig az volt a válasza, hogy legyek türelemmel! Ennek már több hónapja! Mit lehet tenni ilyenkor?
Előre is köszönöm a választ!
Brandsetter – 2019-03-19:
Kedves Mihály, sajnos ez elég gyakran előfordul, hogy a kínaiak nem töltik ki rendesen a számlákat. Milyen célra szeretnéd felhasználni a számlát? Lehetséges, hogy elegendő egy email visszaigazolást kinyomtatnod, vagy a rendelésről egy képet készítened.
szeni3 – 2019-03-12:
Szia!
Rendeltem az aliról, de a terméket nem kaptam meg. Csak annyit láttam, hogy kiszállítás befejeződött, és nem tudok raklamációt nyitni.
Írtam az eladónak, hogy ez mi. Azt írta visszafizeti az összeget, küldjem el a “paypal account”-ot. Ebben szeretném a segítséged kérni, hogy az mi? A bankszámla száma amiről fizettem? Vagy hol találom azt? Köszi a választ!
Brandsetter – 2019-03-19:
Kedves Szeni, ebben az esetben azt javasolnám, hogy kérd az eladót, hogy ugyanoda küldje vissza neked az összeget, ahonnan fizetted. Ha nincs PayPal-od, akkor nem tudja hova utalni.
Annamari92 – 2019-03-08:
Udv!
Rendeltem egy kabatot az aliexpressrol es kaptam uzenetet,hogy mar megerkezett az orszagba.
A tracking information-ben vegignezve az utolso lepes maradt el. Kiirta,hogy tegnap,marc.7-en 14:35-kor a rendelest nem sikerult kezbesiteni a cimre.
A cim pontosan es jol lett megadva (a munkahelyemre kertem),ahol reggel 8-tol este 20ig van ember. Megsem sikerult a csomag atadasa.
Ilyen esetben hol keressem a csomagom? Lehet tudni a futarceg nevet,aki kihozza? Hova menjek utana? Illetve kinek jelezzem a problemat?
Elore is koszonom a valaszt.
Annamari
Brandsetter – 2019-03-12:
Kedves Annamari, legtöbb esetben a Magyar Posta hozza a csomagot. Ha a szállítás olcsó volt vagy ingyenes és sokáig tartott, hogy ide érjen, akkor szinte biztos, hogy Magyarországon belül a posta vette át a csomagot. Az Aliexpressen a fiókodban ezt meg tudod erősíteni. Ha nem DHL, Fedex, UPS vagy ilyesmi van feltüntetve, hanem “China Post” vagy hasonló, akkor posta. Ha viszont valamelyik nagy futárcég, akkor Magyarországon is ők próbálják kézbesíteni.
Govi – 2019-03-03:
Üdv!
Rendeltem az ALIexpressről egy fejlámpát,ami átvétel és kibontás után szembesültem h. a fejpánt tartó az eggyik oldalon törött volt.Lefényképeztem és Irtam a feladónak négyszer és rengeteg fotóval alátámasztottam a problémámat.Minden alkalommal nagyon sajnálkozott,és hárított h. nem az ő hibája.A termék használhatatlan eredeti funkcióját tekintve mivel,fejpántot nem tudom használni.Van esélyem az összeg visszatérítésére,és az eredeti összeg hány %-ára?
Brandsetter – 2019-03-04:
Szia, sajnálom, hogy ilyen rossz tapasztalatod volt, ebben az esetben érdemes közvetlenül felvenned az Aliexpressel a kapcsolatot. Ők fognak tudni segíteni neked ebben.
Adam – 2019-02-24:
Szia. Nem az első problémám. Meg kaptam a terméket. Törött volt. Nyitottam vitát és az AliExpress azonnal úgy döntött mindkét esetben, hogy vissza kell küldeni a terméket és megkapom az összeget. Ez egy szívás, hiszen sokkal drágább visszaküldeni, mint maga a termék értéke. Ezt hogyan lehet kivédeni. Az a furcsa hogy sehol sem tudok fellebbezni.
Köszönöm.
Brandsetter – 2019-03-04:
Szia Ádám, sajnos erre nem tudok jobb megoldást írni 🙁 – ezt mérlegelni kell, főleg olcsóbb termékek esetében. Esetleg úgy tudod ezt kivédeni a jövőben, hogy sok visszajelzést olvasol az eladóról és a termékekről, amiket árul.
Rimai Béláné – 2019-02-13:
Segítséget kérnék. Házasságkötéskor felvett nevemet hivatalos úton idén januárban megváltoztattam., email címem változatlan és az is marad. Hogy és hol tudom módosítani a profilomat?
Esetleg regisztráljak újból? Mi lesz a megrendeléseimmel, névmódosítás esetén fogom látni őket?
Köszönöm
Rimai Judit
Brandsetter – 2019-02-14:
Kedves Béláné, a rendelés leadásakor tudod módosítani a szállítási címedet és nevedet. Vagy bejelentkezés után fent jobb oldalt kattints a nevedre, utána bal oldalt kattints a “my aliexpress”-re és az alatt lesz egy “shipping address” menüpont, ahol tudod módosítani.
Névtelen – 2019-03-14:
Szia!
A napokban rendeltem az Alli-rólAz árát levonták,de a rendelést “lezárt”-ra állították.Próbáltam az eladóval,de azt írta ő nem tud tenni semmit rendeljem meg újra.Viszont az árát levonta 1-szer.Mit tudok tenni.Próbáltam a segítség nyújtásnál,de ott egy robot volt és nem válaszolt.A pénzem elment,de az áru nem lesz feladva.Eddog nem volt ilyen.Mindig mindent megkaptam.
Üdv.
Brandsetter – 2019-03-19:
Szia, először a bankodnál próbálnék érdeklődni. Lehetséges, hogy nincs levonva az összeg csak zárolva van (ha bankkártyával fizettél). Ha azt mondja a bank, hogy le lett vonva az összeg, akkor az Aliexpressel venném fel a kapcsolatot közvetlenül. Kell, hogy válaszoljanak.
kormedli – 2019-02-06:
Szia!
Január közepén rendeltem utoljára az Aliexpressről. Két hét alatt meg is érkezett az áru. Azóta viszont nem tudok rendelni. Ha kijelölöm a színt és a méretet, nem jelenik meg a Total Price. Mi lehet a baj?
Köszönöm
Brandsetter – 2019-02-10:
Szia, hm ez érdekes, nem tudom mitől lehet. Esetleg másik böngészővel is érdemes megpróbálnod.
Attila – 2019-02-04:
Üdv! Rendeltem egy 91 dolláros tabletet, postaköltséggel együtt, hagyományos standard postázással. ma kaptam egy sms-t hogy vámolás alá került. Nem akarok + 10500 forintot, kifizetni egy 26ezer forintos, amúgy is gyenge minőségű tabletért. Mit tehetnék?
Brandsetter – 2019-02-10:
Szia Attila, ha nem szeretnéd rá kifizetni a vámot és az ügyintézést, akkor vissza fogják küldeni a feladónak. Egyeztetned kellene az eladóval ez ügyben. Mondani kell neki, hogy szeretnél elállni a vásárlástól és kéred vissza az összeget. Eladótól függ, hogy bele megy-e ebbe. Sajnos ezekkel az import költségekkel mindig számolni kell, ha külföldről rendelünk. Egyre ritkábban fordul elő, hogy vám, áfa nélkül tudsz behozni valamit.
Névtelen – 2019-01-18:
Szia!
Rendeltem 7 db játék kiegészítőt (hobbi alapanyagot) amiből különböző színeket választottam az eladó oldalán (mind elérhető volt megrendeléskor).
Pár napra rá írt nekem, hogy ezek a színek nincsenek válasszak az aznapi készletből és küldjem el üzenetben.
Ez megtörtént, választottam elküldte.
Ezután már csak azt kaptam válaszban hogy mivel nem töröltem a vásárlást, ő elküldött nekem 7 db azonosat (amire nincs szükségem és nem is kértem olyan színt).
Ez megérkezett. Elváráson aluli.
Jogvitát nyitottam, de az eladó nem hajlandó bele menni.
Mi a teendő?
Köszönöm
Brandsetter – 2019-01-25:
Szia, az ilyen ügyeket érdemes közvetlenül az Aliexpress ügyfélszolgálatával intézni. Ha úgy érzed az eladó nem hajlandó neked segíteni, akkor próbáld meg felvenni a kapcsolatot az Aliexpressel.
emerald – 2019-01-16:
Szia!
Olyan kérdésem lenne, hogy rendeltem egy processzort az Aliexpresszen, nem érkezett meg, elindítottam a vitát. Január 8-án várakozás a visszafizetésre, 8-án feldolgozott, 11-én visszatérítés befejeződött státusz van. Nos én hitelkártyával fizettem, hogy kapom vissza így a pénzt? Hova térítik vissza?
Brandsetter – 2019-01-17:
Szia, a hitelkártya tranzakció sztornózva lesz, tehát azt a tartozásodat törölni fogja a bank.
brigi1219 – 2019-01-13:
Szia
Én ma rendeltem az aliexperessről de sajnos nem azt a bankszámlaszámot használtam és vissza szeretném kapni a pénzt mert egyből vissza vontam csak nem tudom hogy vissza küldike
Brandsetter – 2019-01-17:
Szia, ha jól értem utalással akartál fizetni és rossz számlára utaltad a pénzt? Ez problémát jelenthet, mert a számla tulajdonossal kell felvenned a kapcsolatot, hogy vissza utalja neked az összeget. Ezért én mindig a bankkártyás fizetést szoktam javasolni, sokkal biztonságosabb.
Zoldar – 2019-01-11:
Szia.
Az én gondom a következö lenne. Rendeltem egy cipöt a nekem feltüntetett aliexpress London “shop xy számu store ” ból. Az utalást visszaigazoló sms ben is a ez szerepel megrendelö lapokon pedig eladoként az a raktár szám van feltüntetve és a csomagszám. Ezt 2018.11.20 án rendeltem egy honap után érdeklödtem de további várakozásra kértek.Aztán 2019.01.04 én kaptam egy sms-t a Magyar postától hogy akad egy kis vámoltatni valo mutassam be a kapcsolatos papirokat ezt meg is tettem örömmel mert az union belüli rendelések adó és vám mentesek ártol függetlenül. Na hát ök közölték hosszas vita után hogy nemérdekli öket az általam bemutatott számla se azok a fotok amik vannak a vásárlásról mert a csomagon más van… feladoként kinai nkt ság és eladóként xy lee. Na most ez nemegyezik azzal ami nekem van meg. De gondolom ha forditva lenne akkor már a papirjaim szerint intézkednének a g..ik. A lényeg hogy mit tegyek nemakarom mégegyszer megveni a cipöt a kifizetett öszeg feléét ezektöl is. Elöre is köszi a választ
Brandsetter – 2019-01-13:
Szia, az Aliexpresses termékek unión kívülről érkeznek, ezért van rá VÁM és ÁFA. Ha nem szeretnéd kifizetni érte az összeget, akkor talán jelezheted az eladónak, hogy nem veszed át és lemondod a rendelést. Ha jól tudom ebben az esetben egy idő után a csomagot visszaküldik nekik és vissza tudod szerezni a pénzedet az eladótótól. Szerintem egyeztess a postával, hogy mi történik a csomaggal, ha úgy döntesz nem szeretnéd vámoltatni.
Zoltán – 2019-01-03:
Szia. Nekem olyan problémám lenne, hogy a ruhák amiket rendeltem 2-3 számmal nagyobbak mint én (pedig a méret-táblázat szerint választottam ki) ebben az esetben visszaküldhetem és kapok helyette kisebb méretet?
Brandsetter – 2019-01-13:
Szia, ez szerintem az eladótól függ, ha ő nem megy bele, akkor közvetlenül az Aliexpressel venném fel a kapcsolatot.
Zoltán Majoros – 2019-01-01:
Sziasztok. Két problémám van. Rendeltem egy telefon hátlapot még 2018 11 28.án. Trackin number. LX611407065CN.Azt írják hogy sikeres kézbesítés, de én nem kaptam meg!! A másik hogy ssjnos most meg egy olyan termékre kattintottam ami csak hasonló arra amit szerettem volna. Ezt még csak most dolgozzák fel. Ilyenkor még le lehet mondani a rendelést? http://trade.alibaba.com/order_detail.htm?order_id=97402687585771&tracelog=rowan&rowan_id1=buyerPayOnlineSuccessToBuyer_en_US_2019-01-01&rowan_msg_id=57719740268758$9d76388786934180a19b94a0ac3bde23&ck=in_edm_other. Köszönöm szépen a választ.
Brandsetter – 2019-01-13:
Szia, Az első problémával érdeklődnék a futárszolgálattal, hogy mutassanak be valamilyen információt azzal kapcsolatosan, hogy ki vette át a csomagot. Általában rögzíteni szokták az átvevő nevét.
Második kérdésedre a válasz, hogy elvileg le lehet mondani a rendelésedet, amíg feldolgozás alatt van. Jelezni kell az eladónak és, ha ő nem válaszol, akkor az Aliexpressnek.
Szabó Timea – 2018-12-29:
Sziasztok! Mit tudok tenni ha lejárt a számláló és a 15 nap is viszont nem érkezett meg a termék? Megfeletkeztem a rendelésről
Brandsetter – 2019-01-13:
Szia, mindenképp jelezd a hibát az Aliexpress ügyfélszolgálatánál. Ha sikerül megoldani a problémát és van pár perced kérlek írd meg itt a tapasztalataidat.
Judit – 2018-11-28:
Szia, tanácsot szeretnék kérni. Törötten érkezett egy termék amit rendeltem. Jeleztem is vitanyitással az eladó felé (a fenti leírás szerint 🙂 ), válaszként küldte, hogy küldd egy új terméket, és kéri, hogy szüntessük meg a “vitát”. Nekem ez tökéletesen megfelel…. Csak hogyan kell megszüntetni a vitát (van valami ahova kattintanom kell?) ? és persze mikor (miután kapok valami értesítést, hogy újra küldi?). Köszönöm a segítséget!
Brandsetter – 2019-01-13:
Szia, sikerült ezt megoldanod? Ha igen le tudnád írni hogyan oldottad meg?
András – 2018-11-27:
Szia.
Most rendeltem először aliexpress-ről. Bele is futottam egy problémába. Nem azt kaptam amit rendeltem.
Elolvastam a problémakezelés menetét, írtam az eladónak de érdemleges választ nem adott.
rányomtam az open dispute-ra de nem enged továbblépni ezt írta: You can “Open Dispute” 10 days after the seller ships your item(s). If you have any questions about the order, please contact the seller. 9nap 21 óra van még hátra a számlálásból. Az a kérdésem, hogy meg kell várni míg lejár a számláló és csak utána tudok panasszal élni. Vagy azért nem enged tovább mert nem nyomtam rá a Confirm Good Received-re? De azzal meg elismerem, hogy minden rendben van a termékkel nem?
Pontosan mit is kellene tennem. Választ köszönöm előre is.
Brandsetter – 2018-11-27:
Szia, valamit nem teljesen értek: elvileg 10 napot kell várni miután elküldi az eladó a terméket. Ha 9 nap és 21 óra van hátra a számlálóból, akkor hogyan kaptad meg már most a terméket? Az eladó későn állította át, hogy elküldte? Én azt tenném, hogy amikor lejár az időzítő nyitok egy “Dispute”-ot.
Katalin – 2018-11-07:
Szia,
Nekem nincs PayPal számlám, és nem is akarok nyitni (Az most nem releváns, hogy miért). Bankszámláról szoktam fizetni (Mastercard hitelkártyával), ami eddig nem is okozott gondot, ez is egy elfogadott fizetési lehetőség az AliExpresszen. Most viszont nem érkezett meg egy termék, és az eladó kizárólag PayPal számlára hajlandó visszaadni a pénzem, arra nem hajlandó visszautalni, ahonnan én utaltam. Ezt megteheti? Mit tudok tenni? Köszönöm a választ.
Brandsetter – 2018-11-07:
Kedves Katalin, elvileg engedniük kellene, hogy oda kapd vissza a pénzt, ahonnan küldted. Szerintem vedd fel a kapcsolatot az Aliexpressről közvetlenül.
Koni – 2018-11-01:
Sziasztok!
Olyan problémám adódott vásárlás közben, hogy már fizetni szerettem volna ,kartyaszam,nev, biztonsági kód stb…pörög az Alipay,majd kiírja H nem sikerült, a pénzt viszont levonta.
Rendeleseim között ott van,kéri h pay now,viszont amikor vissza akarnám vonni a rendelést, tájékoztat,hogy nem ajánlja ha már kifizettem!
Mi a teendő ilyenkor,mondjam le és visszaküldik a pénzt vagy hagyjam míg feldolgozzák a rendelést?!
Előre is köszönöm!
Brandsetter – 2018-11-01:
Szia, sajnálom, hogy ilyen tapasztalat ért. Ebben az esetben szerintem érdemes felvenned a kapcsolatot az Aliexpressel közvetlenül, ők fel tudják majd oldani a fiókodat. Valószínűleg biztonsági okok miatt zárolták.
Jani38 – 2018-11-01:
Sziasztok!
Úgy jártam hogy nem tudok belépni.Az írja hogy lezárták a fiókot,szokatlan aktivitást vettek észre lehetséges hogy próbált más gépről vagy helyről bejelentkezni.A fiókja védelmének érdekében átmenetileg lezárták.Természetessen rendeltem több dolgot is.
Mi a teendő ilyenkor?
Mercy01 – 2018-10-17:
Sziasztok!
A helyzet az, hogy rendeltem egy ruhát az AliExpressről, viszont nem jó a méret. Meg lehet azt csinálni, hogy nem kérek érte visszatérítést, hanem kicseréltettem egy nagyobb méretre? Cserébe akár visszaküldeném a ruhát is. Ha meg lehet ezt oldani, akkor hogyan tehetném meg?
Brandsetter – 2018-10-17:
Szia, elméletben megoldható. Szerintem a rendeléseid menüpont alatt lépj kapcsolatba közvetlenül az eladóval és írd meg neki a kérésedet.
ILI 72 – 2018-10-11:
Sziasztok!
Két tétellel volt problémát. Az egyik esetében, ami egy vágósablon volt, nem azt kaptam, amit rendeltem. Ezt fényképpel bizonyítottam. A vita megnyitása óta jó néhány hét telt el, mire az a válasz jött, hogy a kérés nem jogos. Szerintem meg igen. Azt írtam, hogy nem fogadom el a vita lezárást. Most megint nem történik semmi. A másik esetben egy melltartó lett kicsi. Egy másik ugyanolyan méretű szintén kínai melltartóval összehasonlítottam, lefotóztam, majd elküldtem az eladónak. Ő lerázott azzal, hogy a kínai kisebb méret. A vitát úgy tudom 15 napig lehet megnyitni. Mindig azt kérik, hogy ne nyissuk meg a vitát, mert az “bántja a boltot”. Most így tettem előbb az eladóval beszéltem és mire észbe kaptam 7 nap után nem tudtam megnyitni a vitát. Mit lehet ilyenkor tenni? Van-e Magyarországon valamilyen kapcsolat velük hasonló esetekre, ahol magyarul kaphatnánk választ vagy kérdezhetnénk?
Brandsetter – 2018-10-12:
Szia, sajnálom, hogy ilyen problémákba ütköztél. Próbáltad már közvetlenül felvenni a kapcsolatot az Aliexpress chat-jén keresztül? Szerintemők tudnak majd segíteni.
sefi62 – 2018-09-17:
Üdv. A kérdésem a következő,rendeltem egy ZTE mobiltelefonhoz kijelzőt,meg is érkezett,összeszerelés elött kipróbáltam,be is kapcsol,kiírja az adatokat,de az érintésre nem reagál,nem tudok képernyőt váltani !Kérdésem az lenne hogy ha szeretném hogy küldjenek helyette egy másikat,visszaküldeni gondolom költséges lenne akkor mi a teendő,mivel a fenti cikkben csak pénzvisszatéritést láttam.Angolul sajnos nem tudok max.németül.Köszönöm a segítséget.
Üdv.Ferenc
Janos – 2019-04-08:
Sziasztok
Azzal kapcsolatban érdeklődnék hogy a megrendelésem nem jött meg. Meg is nyitottam a Dispute opciót.
Első kérdésem hogy ez egy jó nyomon követési kód vagy sem : 9582419383
Elvileg DHL el jön vagy jött..
A másik kérdésem:
A disput megnyitása utáni 5 napon belül az eladó nem válaszolt, így lezárásra került a vita. Mennyi idő az elbírálás?
Viszont ezekre rá 3-4 napra az eladó olyan üzenettel jött hogy megkaptam a rendelést vgy még nem?!
Teljesen nem értem.
Előre is köszönöm a segítséget!
Brandsetter – 2019-04-09:
Kedves János, a nyomonkövetési kódot a DHL oldalán tudod ellenőrizni. Ha ott nem mutat eredményt, akkor a kód helytelen vagy másik szállító céghez tartozik. Nem teljesen értem mi történt a Dispute során. Érdemes felvenni közvetlenül a kapcsolatot az Aliexpressel ebben az esetben.
Tbogi – 2018-07-12:
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, ha rendeltem egy gyűrűt és méretbeli problémám van csak vele akkor ezzel mit lehet kezdeni? Pénzt gondolom ezért nem fognak visszafizetni, visszaküldeni meg lehet meg sem érné…?
Válaszotokat előre is köszönöm
Kristof – 2018-07-16:
Szia Bogi!
Mekkora összegről van szó? Az eladó pontosan tüntette fel a méreteket? Hogyha nála jól voltak feltöltve a méretek, akkor nem hibázott, ilyenkor maximum visszaküldheted neki és kompenzálhat, de ez általában nem éri meg. Ha rosszul volt feltüntetve, akkor viszont nyithatsz egy panaszt a fent leirtak alapján és jogosan visszajárna neked a rendelési összeg.